"Pola ocen / kryteria"
I.
Dyrektorka/Dyrektor – powinien być ekspertką/ekspertem w dziedzinie sztuki, a
nie tylko administracji i zarządzania.II. Oryginalność i nowatorstwo koncepcji programowej dotyczącej programu artystycznego.
III. Rola artystów jako podstawowego podmiotu współpracy, także promocja i wsparcie ich twórczości.
IV. Współpraca z Artystą - Artysta jest podmiotem, a nie przedmiotem;
Oczekujemy podmiotowej roli artysty od momentu tworzenia koncepcji wystawy do ostatecznej prezentacji, również przy autoryzacji tekstów i ilustracji, przy przygotowywaniu wystaw i publikacji, katalogów
V. Wynagrodzenia dla artystów;
Kierując się podstawowymi prawami każdego człowieka, w tym artysty, oczekujemy, że twórcy będą otrzymywać godne wynagrodzenia, które należą im się z tytułu wykorzystania ich prac/pomysłów na różnych polach eksploatacji: (wystawy, publikacje, internet, itd.).
VI. Współpraca z Obywatelskim Forum Sztuki Współczesnej;
W Radzie Programowej GSW Bunkier Sztuki powinni
zasiadać przedstawiciel / przedstawicielka artystów.
I. Oczekujemy faktycznego przestrzegania praw autorskich i prawa do wynagrodzenia za pracę w przypadku każdego działania (wystawy, publikacje, twórczość internetowa, lub publikacje w sieci, itd.);
II. Oczekujemy wiarygodności w realizacji obietnic, składanych artystom przez instytucje; np. takich jak: produkcja prac, wydanie publikacji towarzyszącej, itd.);
III. Oczekujemy, że instytucje nie będą działać na szkodę artystów np. wykorzystując przewagę, jaka ma instytucja w stosunku do indywidualnego twórcy przy podpisywaniu umów, etc.;
IV. Oczekujemy gwarancji ochrony prawnej i instytucjonalnego wsparcia ze strony instytucji pokazującej daną pracę, w przypadku konfliktu wokół niej;
V. Oczekujemy gwarancji, że dzieło produkowane przez twórcę z inicjatywy i na koszt galerii zamawiającej, pozostaje własnością twórcy; formę zadośćuczynienia galerii / instytucji strony powinny uzgodnić w osobnej umowie;
VI. Oczekujemy, że współpraca z zespołem kuratorskim będzie odbywać się z zastosowaniem metod wspólnego z artystami programowania zadań i rozpoznawania pól zainteresowania twórców.
VII. Kolekcja.
Oczekujemy utrzymanie i rozwój istniejącej w BS kolekcji dzieł sztuki współczesnej; rozumiemy takie działanie, jako wsparcie i twórców i zasobów kultury narodowej;
Oczekujemy, że polityka zakupów będzie bardziej całościowa:
- prace będą pochodziły z różnych okresów pracy danego twórcy/twórczyni;
- kupujący będzie dążył do pozyskania całości dzieła/pracy/projektu, i nie będzie się kierował rynkowymi modami, ale ideowym znaczeniem prac.
I. Oczekujemy, że nie będzie prowadził instytucji, w której większość prac jest zlecana zewnętrznym podmiotom na zasadach outsourcingu;
II. Oczekujemy, że będzie starał się podnieść płace pracowników i tworzyć dobre relacje z twórcami - za każdym razem, gdy dochodzi między nimi do współpracy;
III. Oczekujemy, że dyrektor będzie miał umiejętność zarządzania zespołem - budowania w nim rozumiejących, a nie dominujących relacji i kontaktów na wszelkich polach: wspólnej pracy i czasu wolnego;
IV. Oczekujemy, że dyrektor będzie miał umiejętność delegowania obowiązków i nieprzemocowego zarządzania i rozwiązywania konfliktów;
V. Oczekujemy, że dyrektor będzie się orientował w możliwości skupiania wokół jego/jej instytucji kultury środowisk eksperckich i artystycznych.
OFSW
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz